چند سال است که کمپانی اپل در ماه سپتامبر از ساعت های هوشمند رونمایی و آن را معرفی می کند. حتی در سال 2020 که ویروس کرونا شایع بود نیز این اتفاق رخ داد. از این رو، انتظار می رود که از نسل جدید ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 خود نیز در ماه سپتامبر 2021 (10 شهریور تا 8 مهر) رونمایی کند. احتمال می رود که قیمت این محصول نسبت به ساعت های هوشمند قبلی شرکت اپل کمی بالاتر باشد. زیرا از سنسورها و ویژگی های جدیدتری برخوردار است.

 

شاید این بار اپل در تولید اپل واچ سری 7 بجای استفاده از پردازنده سری 7 از سری پردازنده نسل جدید M1 که به تازگی در مک بوک و آیپد های 2021 بکار برده استفاده کند. رنگ‌بندی این ساعت هوشمند، همانند نسخه های قبلی مشکی، سفید، آبی، رزگلد و قرمز است. با این تفاوت که احتمالا رنگ سبز نیز به این رنگ بندی نسخه جدید اضافه شود. مدت زمان نگهداری باتری در این مدل از ساعت هوشمند احتمالا بیشتر از 18 ساعت خواهد بود.

با توجه به تصاویر منتشر شده از این ساعت هوشمند شاید این بار بدنه این ساعت هوشمند زیبا از جنس سرامیک باشد. با توجه به گفته ها صفحه نمایش اپل واچ سری 7  O_LED است.

 

apple watch serise 7

ویژگی های اصلی Apple watch 7

  1. پردازنده S7 قدرتمند و سریع
  2. نمایشگر جدید با حاشیه های کم و لبه های نازک
  3. بدنه کمی ضخیم تر
  4. اتصالات بی سیم بهتر و پشتیبانی از Ultra Wideband

مشخصات اپل واچ سری 7

ساعت هوشمند جدید از لحاظ اندازه کاملا شبیه به ساعت های هوشمند قبلی کمپانی اپل است. تنها تفاوت ظاهری آن، این است که از طرفین باریکتر می باشد. گوشه های تخت این ساعت هماهنگی بیشتری باگوشی های آیفون 12 و آیپد های جدید دارد. این ویژگی نیز باعت ترغیب کاربران به خریداری اپل واچ جدید خواهد شد. سطح نمایش این ساعت هوشمند به گونه ای خواهد بود که بین صفحه نمایشگر و محافظ آن فاصله ای ایجاد نشود. دیگر مشخصات ساعت هوشمند سری 7 اپل در ادامه ذکر شده است.

جنس بدنه

نسل اول اپل واچ های شرکت اپل در سال 2015 میلادی به بازار ارائه شد. در آن سال ها، جنس بدنۀ ساعت های هوشمند از نوع آلومینیومی، استیل ضد زنگ و طلای 18 عیار بود. سری 7 که در سپتامبر سال 2021 عرضه خواهد شد، بدنه سرامیکی دارد.

در قسمت پشت این نوع ساعت هوشمند نیز مانند اکثر نسخه های اپل واچ، عبارت پیش فرض Lorem lpsum قرار گرفته و همچنان خبری از لوگوی اپل نیست.

پردازنده

این ساعت هوشمند با فناوری Sip حمایت می شود. Sip نوعی پردازنده کوچک است که امکان استفاده از باتری های بزرگتر را ایجاد می کند. استفاده از sip یک تغییر سخت افزاری قابل توجه در اپل واچ سری 7 است. کمپانی اپل همواره با معرفی نسخه های جدید ساعت هوشمند، پردازنده های جدید تری را نیز معرفی کرده است. پردازنده اپل واچ سری 7 با پردازنده قوی S7 که سرعت و کارایی ساعت هوشمند را افزایش می دهد همراه است. اپل واچ نسل جدید 2021 احتمالا از فناوری باند فوق سریع نیز پشتیبانی کند.

جنس بند ساعت هوشمند سری 7 اپل

شرکت اپل در حال طراحی و ساخت نوعی بند جدید برای اپل واچ سری 7 است. بندی که بتواند عمر باتری را افزایش دهد! البته این مورد به عنوان فرضیه مطرح شده است!

رنگ بندی

علاوه بر رنگ های مشکی، سفید، قرمز، آبی و رزگلد که در ساعت های هوشمند سری های قبل اپل به چشم می خورد، رنگ سبز نیز به رنگ های سری جدید اضافه شده است. این رنگ، اپل واچ 7 را از نسخه های قبلی متمایز می کند.

صفحه نمایش و تاچ آیدی

در اپل واچ سری 7 نیز مانند نسخه های قبل، از صفحه نمایش OLED استفاده شده است. مورد دیگری که احتمال می رود با استقبال خوبی مواجه شود، استفاده از تاچ آیدی است.

 

سنسورهای اپل واچ سری 7

کمپانی اپل به در همۀ نسخه های ساعت های هوشمند خود، یک سنسور سلامت قرار داده است. از این رو، این نظریه وجود دارد که اپل واچ سری 7 مجهز به اندازه گیر و کنترل میزان قند خون باشد. این ویژگی برای افراد دیابتی و افرادی که از مقدار قند خون خود آگاهی ندارند بسیار ارآمد و مفید خواهد بود. اما اندازه گیری قند خون وابسته به دستگاه های (CGM) و آزمایش یک قطره خون در دستگاه قند خون است! بنابراین، گفته می شود این ساعت اپل، قند خون را با استفاده از یک حس گر نوری گلوکز اندازه گیری می کند؛ بدون آنکه نیاز به ایجاد قطره خون در سطح پوست باشد.

سنسور سلامت دیگری که به میان آمده، سنسور اندازه گیری فشار خون است. البته شرکت سامسونگ در ساعت هوشمند سری 3 خود از سنسور فشار خون استفاده کرده است. اما آنچه که سبب تمایز سنسور فشار خون سامسونگ از سنسور فشار خون اپل می شود، شارژ دستی است. در ساعت هوشمند سری 3 سامسونگ، این ویژگی باید به صورت دستی اصلاح شود.

اما ویژگی اصلاح خودکار یا اتوماتیک، باعث تمایز اپل واچ سری 7 از گلکسی واچ 3 سامسونگ می شود. احتمالاً اپل این آپشن ها را به ساعت هوشمند سال 2021 اضافه کرده  است تا از رقیب خود عقب نیوفتد! همچنین کمپانی اپل در حال کار بر روی سنسورهای روانی است! سنسوری که هنگام حملات عصبی و افزایش استرس، هشدار می دهد. احتمال می رود که اپل در این نسخه از ساعت هوشمند خود به جای حسگرهای جدید، بر روی شارژدهی بیشتر تمرکز کند.

نگهداری شارژ باتری

باتری های ساعت های هوشمند سری های قبل از سری 7، می توانند انرژی را به مدت 18 ساعت ذخیره کنند. اینگونه بیان شده است که اپل واچ سری 7 سال 2021، می تواند باتری خود را بیش از 18 ساعت نگه دارد. در اپل واچ نسخه جدید نگهداری شارژ طولانی تری را شاهد خواهیم بود. همین امر سبب خواهد شد تا مشتریان بیشتری به خرید اپل واچ نسل جدید مجاب شوند. ساعت های هوشمند سایر برندها، توانایی بهتری در نگهداری شارژ باتری خود دارند. ساعت های هوشمند شرکت اپل در این زمینه نسبت به رقبای خود عقب مانده است و سعی کرده تا در اپل واچ سری 7 سال 2021، این کمبود را جبران کند.

 

قیمت اپل واچ سری 7

جهت اطلاع از قیمت، به سایت فروشگاه اینترنتی یقرون مراجعه نمایید. جهت مشاوره رایگان در مورد انواع ساعت های هوشمند و ویژگی های آن ها و سایر محصولات دیجیتالی، می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.